Korearesa

Mitt liv, min framtid . Tankar o känslor

Sista dagen på en underbar resa!

Kategori:



Jaha då har den sista dagen kommit och varit, vi har haft vår avslutningsceremoni. Helt underbart att få se vår resa som vi gjort tillsammans . SWS hade gjort ett collage med bilder från våra utflykter. Det kom en och annan tår från en och annan person i salen. Efter deras collage så fick varje grupp visa Vad de gjort under sin " free trip" alla verkade ha haft fantastiskt .... Jag det va en grupp som varit i en nationalpark i Sokcho där de fick gå 808 trappsteg till toppen för att kolla på utsikten . Jag kan berätta att de hade träningsvärk efteråt. Linn min nyfunna vän kunde inte gå ner för trottoaren eller i nedförsbacke. Där backade hon !!!
En grupp hade bott med munkarna och fick gå upp kl 4;30 för att meditera. En grupp hade gjort en koreansk trumma . Ja alla grupper hade haft helt underbart ..

Under middagen så sprang alla omkring för att ta kort På varandra. Det va grupp bilder, bilder tillsammans med en Buddy och på SWS anställda som gjort denna resa möjligt för oss.
Till middag fick vi en västerländsk meny med en torr köttbit. Lite tråkigt att inte få koreansk mat som sista måltid . Men det e ju sällskapet som räknas tycker jag .

Efter detta fick vi frågan om vi ville följa med till en bar för avslutningsparty :-) för 10000 won fick vi unlimited med öl, vodka, tequila :-) tycker jag va värt med tanke på att 10000 won e ca 70 kr det får man inte en en drink i Sverige :-)
Så kvällen blev helt lyckad kan ja ju helt klart säga . Tänk Er 25 koreaner med obegränsat med sprit :-) den ni!!!! Shot efter shot drack vi sen spelade vi dart och dansade . Det som va synd här va ju att jag och Linn skulle upp kl 6 för att åka till flyget . Men vi drack på och när i väl skulle gå så bröt de flest koreaner ihop för att nu är programmet slut . Jag bröt givetvis ihop då jag har funnit vänner för livet samt jag har väl en lite cruch på Ki . Han satt en hel kväll och berättade att han tycker att jag va vacker , helt underbar personlighet och va så snygg!!' har inte hört den förut . Så det va väldigt tråkigt att lämna honom . Som han sa det finns Facebook och Skype och kakaoTalk ! Alltid lär man sig något nytt ! Till och med Linns buddy Wook började gråta. Jag alla var ju så ledsna och känslorna svallade över . Lite full och typ rödgråten började vi gå hem till hotellet.

Klockan 6 ringde klockan och det va dags att gå upp . Vi hade väldigt tur då vi fick skjus av min Buddy och hennes pappa . Jag kommer sakna henne så mycket!! Bk if you see this , you are so kind and Sweet . It was à plasure to get to know you . We Will Keep in touch for the rest of our life. To he Other buddys. I Will nerver forget this week with you. All of you I hope we Can Keep in touch for the rest of our life..

Nu sitter jag på planet och bloggar för fullt , när detta publiceras så är jag i Helsingfors då ni är det inte långt kvar tills jag e hemma. Saknat mig???
Jag e ledsen om jag sårar Er genom att säga att jag inte alls längtat hem.

Kram

Kommentarer

  • Emellie säger:

    Jaaaaa Lisa, jag saknar diiiiiiiig!
    Glad att du snart är hemma:D

    2012-08-26 | 15:10:33
  • Lisa säger:

    hej!
    tack för att du delat med dig så frikostigt av dina känslor och upptåg, har följt din resa med stor spänning! är själv "ensåndäringaadoptivbanan" och ska t korea om en månad:D! jag skulle bli väldigt glad och tacksam om jag fick chansen att ställa en eller ett par frågor till dig ang resan?

    Svar: Hej absolut får du det. Skicka mig ett mejl på [email protected] då kan det bli mer privat :) Vad kul att du följt min blogg.
    korearesa.blogg.se

    2012-08-27 | 20:25:46

Kommentera inlägget här: