Korearesa

Mitt liv, min framtid . Tankar o känslor

12 timmar till planet lyfter

Kategori: Allmänt

Hej,
 
OJ OJ OJ OJ OJ
Nu är det bara 12 timmar kvar tills planet från Bromma lyfter.. SHIT jag e nervös. TÄnk om jag inte hittar till rätt gate, eller att planet från Bromma e försenat eller störtar.. Hmmm jag vill ju uppleva Korea en gång innan jag dör i alla fall.
 
Nej positiva tankar nu LISA !!!
 
Mycket att ordna inför resan. men nu ska jag ha allt med mig och är det något som saknas så får jag ju handla det där. Det e ju inte världens ände jag ska till i alla fall. men men... 
Nu ska jag hoppa in i duschen sen ska jag försöka att sova pappa kommer och hämtar mig kl 06.15 imorgon hmmm inte så mycket sömn i natt heller.. Men va fan jag får sova på planet. :) det är 8.50 timmar som resan från Helsingfors till Seoul tar, men jag antar att både Birgitta och Linn är lika förväntansfulla som jag. :) 
 
Det känns som att tiden till denna resa har gått så sjukt fort. Jag har hunnit med så mycket. Det har varit Mallis, London , nytt jobb, avslut av gammla jobbet. Jag har inte smält allt jag gjort detta är inom loppet av 2 månader. 
Det är tur att jobbet finns så att man kan tänka på annat. 
 
Hur fördriver man tiden på en flygplats. JAg hoppas att det sitter många snygga killar på H-fors så man har lite godis att titta på. Men jag har Paddan med mig en bra bok och böcker om Korea sen har jag musik med mig.. Det går ingen nöd på mig ...
 
Skulle det vara något så har jag en mobil med mig men inte mitt vanliga nr 0720459978. Ring om världen går under eller om Sverige hamnar i djup ekonomisk kris. Då stannar jag nog kvar i Korea. Jag har hört att om man är från korea men bortadopterad så kan man få medborgarskap . Det kanske kan vara något? jag e ju trotts allt KOREAN... Hmmm vad tycker ni?? '
 
 
Vad rör sig i mitt huvud då? Tänk om jag älskar Korea`? Vill jag då stanna kvar?? Tycker jag inte om Korea? Hur är maten? Hur är folket? är det ett svårt språk? Hur ser dem på Adoptioner idag? 
 
Nu drar jag i alla fall och det ska bli så skönt men ändå läskigt. 
 
 
Kram
 

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Lisa vet du, du är så sjukt modig och du ska vara stolt över att du gör den här resan. Ett minne för livet, minns sagt. Finns alltid här för dig! Flyg försiktigt nu, och glöm inte att gå på planet för att det finns för mycket ögongodis. Annars kommer allt gå strålande! Hahah!

    Svar: Hej Emelie . Det gick va att flyga ... Hmmmm det va inte en enda snygging på mitt plan ... :-( nu sitter jag på världens tråkigaste flygplats :-(
    korearesa.blogg.se

    2012-08-13 | 09:33:52

Kommentera inlägget här: