Korearesa

Mitt liv, min framtid . Tankar o känslor

Dag 1

Kategori: Allmänt

Dag. 1  Idag har vi åkt på vår utflykt .. Mycket spännande !! Först åkte vi buss i 3 timmar och sen var vi framme i An Dong !  Bussen va otroligt modern med stolar som va breda och mycket ben utrymme . Bild kommer jag lovar . Men efter den sköna bussen skulle vi hyra bil.. Det blev lite problem då man är tvungen att vara 26 år och har koreanskt körkort. De vi är med är 25 och 22 och 21  och 24 tror jag . Men i alla fall bilen va hyrd i förväg av SWS med deras körkort så när vi kom blev det problem . Men efter 45 min och några samtal så lyckades vi fixa det . Sen vill ni inte veta hur det hittills gått . Men jag lever i alla fall. Koreaner kör inte bra. Vi har kört in i en stillastående bil samt en parkerad bil. Sen har vi kört in i trotoarkanten så att fälten flög iväg.. Hm, imorgon ska vi åka mer bil.. Jag vet dock inte om jag kommer att överleva ..  Vårt första stopp idag blev på ett museum där de gör trägubbar som ska skydda hemmet. Vi gick och tittade där ett tag sen skulle vi göra våra egna gubbar . Sjukt kul va det . Han som lärde oss har gjort figurer åt  Bush , drottning elisabeth , han har gjort detta under 30 år .. Vilket jobb och vad duktig han var .. Samt att han är väldigt känd för sina figurer . Och att han lärde oss att göra detta är väldigt ovanligt   Vi som är i an Dong är . Jag , Albin , katty , chris , BK , Soobook , Sera, hewoon. Vilket gäng vi är !! Go go Andong,  Nu är vi i den koreanska byn där i ska bo . Vi sover på golvet och det finns ingen utebelysning . Samt AC . Välkommen till Korea Lisa. Men vilka upplevelser vi genomgår. Nu sitter vi på terassen och Albin , Chris spelar gitarr och sjunger. De är  duktiga. Själv sitter jag och skriver och funderar på allt jag varit med om. Nu är det dags att börja smälta allt jag varit med om under sommaren . Spanien, London, Korea , sen kanske Island .  Ikväll ska vi göra barbecue och dricka gott. Imorgon liv det vandring till en källa , sen ska vi till ett museum och lite till som jag glömt. Fredag blir det hemgång och PARTY . Det e vår sista natt med gänget och planen är kareoke . I Korea hyr man ett eget rum och beställer in mat och dricka .  Nu ska jag prata lite mer med mina vänner ..  Kram. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: