Korearesa

Mitt liv, min framtid . Tankar o känslor

Dag 2

Kategori: Allmänt

Dag 2  Shit vad svårt det var att sova , hmm vet inte om det var att man sov på golvet eller om det e spänning?! Lite av båda kanske , vad har vi gjort i dag då?  Dagen började med att vi skulle göra vårt eget papper det kallas för Hanji och är tydligen det starkaste pappret som finns . Det är hållbart i upp till 1000 år .. Så coolt att se . Vi fick till och med göra ett eget papper som vi får ta med oss hem.. Som tur är så är det tunt och lätt , det får plats i väskan . Vi fick även göra ett pennskrin i Hanji . Det va också väldigt kul. Jag som inte har tålamod mer än en kvart satt i en timme och dekorerade .. Som sagt jag tror att jag har hittat mig själv . Jag har kommit till insikt med vem jag är och hur jag faktiskt ser ut som några andra och smälter in . Det är en självklarhet i Sverige om man har blåa eller gröna ögon som är lite större . Men jag har alltid känt mig lite utanför . Jag har alltid stuckit ut men nu accepterar jag det för att jag själv sett att det finns de som ser ut som jag ... Resan har liksom varit väldigt givande  för mig .   Efter vårt kreativa jobb så åkte vi till en restaurang för lunch . Vi fick in Bimbim Bap, en bricka med haj, makrill, kött,   Sjukt gott va det i alla fall , men det tråkiga med koreansk mat är att det är mest sött och stark ingen salt i maten här. Det är de enda som jag saknar .   Efter det så skulle vi transportera oss igen i dödens bil. Idag har vi nästan krockat med en körande bil. Vi körde mot rött, sen har vi kört in i en stolpe , kört in I en stillastående bil igen. Samt att vi har haft 10 tuttande bilar bakom oss. Ja koreaner e inte så bra på att köra . Alla är rädda när vi sitter i bilen. Skönt att i ska åka hem imorgon på ett sätt .   Jaha sen efter lunchen och vår dödsåkning , va det rafting å G . Jag har aldrig gjort det men det va sjukt kul. Vi hade potentiell med strömmen den va inte så stark men det gick ändå. Vi lekte lekar, badade, åkte med strömmen i flytväst, vi hoppade , och puttade i varandra.   Shit vad kul det va .. Jag önskar att jag fick göra det en gång till. Han som höll i det hela va 20 år och pluggade ledarskap inom idrott;-) söt va han .. Sen blir ju det hela lite bättre när han säger att jag e söt och ser ut om hans syster !!!! Det ni .. Här ska tilläggas att hans syster är 14 år.... 14! Han sa att jag hade ett ungt ansikte och va mycket söt !!!!.. Det e 6 komplimangen denna resa.. Sen får man höra är att men e söt, attraktiv, snygg och sexig!!! Haha jag älskar Korea.. Btw igår innan resan när vi alla var samlade så fick jag en puss på kinden av Keehan !! Han e så söt ,,, kan bli så att han. Kommer till Sverige  tillsammans med några andra buddys :-)  Till middag blev det kött och typ en omelett av någotslag, kimchi, lök, svamp!!  Mycket gott. Nu sitter vi och pratar och dricker sujo. Eller de sitter o pratar o dricker sujo.. Själv bloggar jag när jag kommer ihåg något, men ska snart gå ut och prata lite till innan jag ska hoppa i säng.  Imorgon så ska vi ut o vandra i bergen och åka vanlig båt , sen blir det en buss resa hem och fest på kvällen.  Sen e det bara lördag en kvar., fattar ni jag har bara 2 hela dagar kvar i Korea. Jag har liksom hittat min oas. Mitt nyfunna land, det e bara att spara pengar nu så att jag kan åka tillbaka nästa år !!  Kram. Lisa 

Kommentarer

  • Linda säger:

    Vad kul det är att läsa om din häftiga resa Lisa, tack för att du delar med dig! Kram från oss i Västerås

    Svar: Vad kul att du gillar den :-) och följer den tack för det .. Hur mår din familj ..
    korearesa.blogg.se

    2012-08-24 | 19:14:03
  • Linda säger:

    Det är bara fint med oss! :)

    2012-08-25 | 07:21:51

Kommentera inlägget här: