Korearesa

Mitt liv, min framtid . Tankar o känslor

Jag älskar Korea !!!!!!!

Kategori:

Hej ,

Fy vad tiden går fort .. Jag vill verkligen inte åka hem.. Jag älskar Korea så nu blir det leva på nudlar ett år för att spara pengar .. Jag har tagit reda på att ja kan bo gratis på SWS under 7 dagar sen får vi betala 15000 won vilket e typ 100 kr per natt .. Det är billigt !!!! Så vad säger ni någon som. Vill åka med???ni får samma pris.. Någon???

Idag va vi på AMSA rehabilitering center , där bor barn med speciella behov .. Vi var där och gjorde papperskort tillsammans med barnen. Sen lekte vi lite med dem. Oj vad svårt det va att inte börja gråta. Vilket fantastiks arbete som de gör på SWS . De tar hand om dem , leker, ger dem kärlek. Det är barn som blivit övergivna och där föräldrarna inte kan ta hand om sina barn . Barnen var väldigt nyfikna men ändå blyga , om ni förstår vad jag menar. Jag har fått mig en tankeställare . Jag är mer tacksam för det jag har. Jag känner att jag har lärt mig att stanna upp och leva i nuet.. Vilket jag inte kunde innan .
Vad e viktigaste som finns. .. Jo lev här och nu , du vet aldrig när ditt liv tar slut ..

Lunchen bestod av kyckling i en gryta. Starkt men mycket gott .. Det va ju också en upplevelse att sitta på golvet .i grytan va det potatis , nudlar, morötter.. Till det serverades det ris som till all mat .

Ordlista ( det lilla jag kan) kan nog inte den riktiga stavningen men det låter så här
Mul- vatten
Bap-ris
Sarangi - jag älskar dig .
Gambaj - skål
Anjonga seyo -hej
Kam Sa ham ni da - tack
Ne - ja
A ni o - nej
Chang - fan

Efter lunch va det shopping , sjukt kul att shoppa här , det e billigt . Jag köpte Converse för 265 :- jag köpte en tröja för 100 detta hemma kostar 800 och typ 250 .. Jag sparar pengar här.. Shopping i 2,5 timmar .

Efter skulle vi laga koreansk mat. Jag e ju kock i grunden så jag tänkte att nu måste jag ju visa vad jag kan. När vi kom till skolan så va allt redan färdigt . Vi behövde bara röra i grytan .. Lite besviken!! Ville ju hacka och krydda själv . Allt va "missat" så det va ju bara att hälla i allt i pannan och steka .. Detta va även vår middag men gott va det . Det blev bulgogi och chipshe . ( nudlar och grönsaker) mums !!! Efter maten gick vi till en liten pub och bestämde vad vi ska görs på vår resa! Vi åker till Andong imorgon , jag kommer inte ha internet för 3 Dagar. Men när jag kommer hem så kommer det massor med inlägg !!
Ikväll kom vi hem kl 9 och det va skönt . Nu e det full fart i Korea tills vi åker hem. På schemat det resan och sen avslutning sen ska vi ut och sjunga kareoke och drick sujo!! Det e liksom koreastyle.

I Will always Remember Korea .. And i Will go back .

Kram på Er alla ..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: