Korearesa

Mitt liv, min framtid . Tankar o känslor

Snart en vecka !

Kategori:

Hej !
Ser att det är många som följer min blogg vilket jag tycker är väldigt kul.. Så vad har vi gjort idag?
Vi började med en shoppingrunda på ca 5 timmar. Vi åkte till dongdaemun, sen åkte vi till mungdemon ( tror jag det hette) för lite mer shopping . Btw vi tog taxi idag . Det EDP sjukt billigt .. Vi åkte ca 30 min och det kostade 8000 won . På vägen hem kostade det 12000 won men det e inga pengar att prata om när det gäller taxi.. Efter vår tur på stan drog vi hem för att lämna sakerna . Sen va det Baseboll på schemat . Det va samsung lions mot Doosan Bears . Vi höll på Doosan men det va Samsung som vann. Inte visste jag att en baseboll match varade i 3 timmar .. Varmt va det i alla fall . Ta vår åskväder och gångar den med 3 så får du vårt klimat .. Men det e bara att vänja sig i fall man ska flytta hit någon gång . Nu ska jag jobba ett bra tag innan något annat händer.. Som sagt jag har världens bästa jobb ..

Efter matchen skulle vi gå ut i käka tillsammans med våra buddys men jag hade så sjukt ont i huvudet så jag valde att åka hem. Lite sömn och värmen samt att man inte hinner får i sig tillräckligt med vätska .. Jag svettas som aldrig förr ..

Ni som känner mig bäst vet att jag brukar längta hem efter ett par dagar men nu känns hemma så långt borta .. Jag har kommit in i alla rytmer nu och livet i Korea är kanon. Jag lär mig nya saker varje dag samt ord i fraser. Hur man ska bete sig.

Framförallt så är det otroligt roligt att få en inblick i hur mitt liv kanske hade sett ut om jag bodde kvar här. Även om jag är Svensk så är jag i grunden korean. Ju mer man ser på folket här , hur det beter sig, hur det pratar,vad de gör, hur de ser ut. Allt detta är väldigt olikt mot hur jag är idag.

Koreaner är väldigt måna om sitt utseende, hur mycket de väger. De skrattar nästan alltid bakom handen. Det är inte så ofta, koreanerna är ett väldigt allvarligt folk . De vill inte vara bruna utan snarare vita. de är väldigt tysta .
Medan vi i Sverige vill vara bruna, vi skrattar mycket , vi är högljudda . Hmm jag har alltså fått det från min kära pappa och mamma . Mest pappa, jag har med åren insett att jag och pappa är väldigt lika till sättet .
Vad tycker ni??

Mina biologiska föräldrar kan inte vara så "normala" i alla fall inte till storlek. Jag är bland de längre kvinnorna, jag e väldigt bredaxlad ,samt stora fötter, sen e jag ganska stor över lag.

Nu är klockan halv 12 och jag ska hoppa i säng .huvudet gör ont även efter vatten och tabletter så sova ett bra alternativ. Det blir en spännande dag imorgon då vi ska flytta till ett hotell där vi ska bo under programmet .det kommer bilder på det sen .. Nu har jag träffat alla förutom 2 amerikaner . Helt otroligt vad man pratar bättre engelska efter bara några dagar . Uttal, ord, och meningar . Allt bara flyter!!!

God natt Vänner !!!



Kommentarer

  • Jocke Almquist säger:

    Apropå din längd så beror det nog mest på annan och mer gedigen mat. Sydkorea har ju haft en ganska tung historia tills ganska nyligen. Min far bodde ju där på 70-talet och administrerade barnhem åt Rädda Barnen. Kost betyder ju extremt mycket. Det är ju ingen slump att västvärldens medellängd stiger

    2012-08-20 | 20:04:06

Kommentera inlägget här: