Korearesa

Mitt liv, min framtid . Tankar o känslor

Tjo

Kategori:

Hej hopp ..

Oj vad mycket intryck man kan få på en dag .. Vi började dagen med att va på barnhemmet och tog hand om barn som ska bli bort adopterade.. Oj vad jobbigt det va känslomässigt.. Att veta att jag också har varit där , kändes ganska tungt . Sen blev det inte bättre för att det va så sjukt söta barn... Nog för att alla barn e söta men koreanska barn e sötare .. Ville ta med mig alla hem.. Det fick jag inte ;-( jag vill på riktigt bli mamma ... Så mysigt att vara med barn .. NEJ det e inte samma sak att låna andras barn !!! Tyvärr får jag inte lägga upp bilder med barnens ansikte så det får ni se om vi ses ..

Efter det va det lunch .. Jag tror jag räknade till 15 olika rätter som kom in.. Mätta??? Svar JA ! Direkt efter det åkte vi till en byggnad där vi skulle lära oss takkyeien en traditionell kampsport . Det är som en dans . Allt ska gå i ett samlat tempo .. Det va kul men tyvärr så va det för mycket hopp o skutt så jag fick sitta vid sidan .. Men det va väldigt bra träning .. Så när foten en bättre så kommer jag köra på det :-)

Efter det åkte gick vi till en restaurang som hade bulgogi Gud vad det e gott !!

Sen gick vi vidare till en teater för att se en föreställning som heter Nanta cooking .. Det va väldigt häftigt och sjukt briljant att komma på det . De spelade musik , trummade framförallt med allt och på allt som finns i ett kök. De dansade. De till o med lagade mat ... De trummade med vassa knivar. De hackade kål, gurka , lök, morötter. Det va så galet bra .. Det finns tydligen i Sverige också men inte i Stockholm.. Jag hade verkligen önskat att ni hade fått se det men jag får söka på youtube..

Nu är vi så trötta så nu väntar sängen. Vi startade dagen kl 9 sen har det varit fullfart till nu.

En kul sak är att en korens som e Buddy ska plugga på handels i stockholm så då blir det lite utekvällar med honom..

Vilket äventyr detta är!!!

Imorgon börjar vi kl 9 vi ska jobba på rehabiliteringen för handikappade . Den lunch sen ska vi shoppa , sen ska vi laga mat . Sen ska hi ha ett möte om
Våran utflykt som vi ska ha . Jag tror inte att vi har internet så då bloggar jag inte på 3 dagar .. Men det kommer inlägg sen ..

Nu e det god natt ...

Kommentarer

  • Daniel säger:

    Det där ölglaset tar du med hem till mig va?

    Svar: Får inte plats
    korearesa.blogg.se

    2012-08-23 | 18:59:01

Kommentera inlägget här: