Korearesa

Mitt liv, min framtid . Tankar o känslor

Uppdatering

Kategori:

Hej,

Det e med blandade känslor som jag har börjat packa, vi har blivit som en stor familj här. Alla är så snälla och hjälpsamma. Helt otroligt att jag fått vara med om det.

Sista dagen på resan så va vi på ett maskmuseum. Det e masker som symboliserar olika saker för Korea. Det va lärorikt och även lite läskigt. Man vet ju inte vem som e bakom masken.. Efter det va det lunch .. Nudlar blev det denna gång i någon buljong .. Som vanligt va det mycket gott:-) sen satte vi oss i dödens bil igen och åkte vidare till ett ställe där vi skulle kolla på en uppvisning med maskerna . Mycket trevligt :-) sen va det tillbaka till Seoul . Kvällen blev mycket trevlig med en trevlig middag med 16 från vårt program.
Vi åt dumpnings och nudlar. Maten här innehåller i princip inget salt eller fett så även om jag ätit mycket så har jag inte gått upp i vikt för att man rör på sig hela tiden....

Nu är det morgon här och jag ligger på sängen . De andra är ute och shoppar. Men vår grupp ska göra en presentation för ikväll på slut ceremonin . Och vi ska ses kl 12 de andra grupperna ska ses kl 2 och 3.

Ikväll tar programmet slut och vi alla känner oss ledsna .. Vi vill inte åka hem. Då vi har skapat livslånga band mellan oss. Nu har jag vänner i USA och Korea. Igår fick jag erbjudande om att stanna i Korea hos en av våra buddys .. Sen ville en byta liv med mig .. Killarna i vårt program är riktiga gentlemän . De bär våra påsar och håller upp dörrar, de håller paraplyn och väntar alltid på oss . Det e saker jag skulle kunna vänja mig vid.. Varför är inte svenska killar så????

På slut ceremonin ikväll så ska alla grupper visa bilder på vår resa sen är det middag och sen avslutning.. Vi kommer nog allihopa gråta .. Det här blev mycket större än jag trott. Efter bara 2 dagar tillsammans så är vi alla så tajta ... Tack Korea och SWS för denna chans...


Bilder kommer !!!!

Kram


Kommentarer

  • Therese säger:

    Är oxå glad att du får vara med om det, vet precis känslan. Ja avslutningsmiddagen var inte lätt, jag grät i ett...njut av de sista timmarna ihop!

    Svar: Ja nu har vi gråtit i ett par timmar
    korearesa.blogg.se

    2012-08-25 | 11:43:38

Kommentera inlägget här: