Korearesa

Mitt liv, min framtid . Tankar o känslor

Vilken dag..

Kategori:

Hej på Er !!

Jag kan ju bara berätta att jag har varit med om mycket idag med .. Det började som ni vet med ett möte med min fostermamma .. Nu när jag fått tänka lite på det så inser jag vilken tur jag haft .. Att få träffa den personen som har tagit hand om mig under mina första månader e ganska stort .. I alla fall för mig ..

Efter det så åkte vi iväg till dongdaemun som är ett stort område med museum och shopping områden .. Vi var på tre ställen det sista som vi hittade var helt underbart ... Där fanns , skor, kläder, souvenirer , hanbok ( traditionella kläder ) mat, smink, badkläder , SNEEKERS , jag va i himmelriket när jag såg alla rader med skor:-)

Som jag skrev tidigare så får jag inte på mig Korea kläder de e mini mini mini storlekar.. Tur att jag inte bor här men jag vill egentligen inte ha några heller ..
Men jag shoppade lite , det blev lite små presenter till mina nära och kära, jag har även köpt en keps till mig , skor , och små saker..
Det jag funderar på att köpa är ett par SNEEKERS .. De kostar ungefär 139000 won ..
Vad tycker ni??

Ikväll så har vi träffat 2 vänner från USA .. Helt otroligt nu pratar jag svengelska.. Men detta är sjukt bra träning. Vi va ute och åt middag tillsammans och vi testade på riktig koreansk barbecue ... Vi satt på golvet :-)

Efter bara 10 min samtal så känns det som att vi redan är en liten "sekt" koreanerna som inte kan koreanska ... Vi blir ju uttittade i alla fall .. Känns nästan som hemma . Alla är så trevliga och man bygger broar mellan varandra. Denna resa är så värdefull och jag Känner mig privilegierad som fått denna chans .. Jag växer hela tiden i mig själv . Snart e den "inåtvända " Lisa borta..

Imorgon ska vi åka till DMZ oh se hur det ser ut .. Det är spännande. Man får inte ha shorts , t-shirt, kort kjol, eller öppen tå .. Så det e bara att klä på sig .. Passet ska också med!! Kl 9 kommer min Buddy och hämtar oss sen e det buss tror jag ..

Nedan kommer lite Bilder... Det blandat från shoppingen , middagen och vyer





Kommentarer


Kommentera inlägget här: