Korearesa

Mitt liv, min framtid . Tankar o känslor

Förlovning !!

Kategori: Allmänt

Hej på er!


Shit idag hände det! Förlovningen !! Vi beställde ringar i torsdags. Så idag åkte vi upp till Seoul tower för stt förlova oss.

Först så köpte vi ett lås där vi skrev våra namn , datum och hängde sedan upp den i lås trädet! Så häftigt! 


Hihi det är en gest som koreaner gör. Att låsa fast sin kärlek.




Därefter så satte vi oss under ett tempel o bytte ringar !! 
 

Så fint!!



Min ring har lite stenar mesans Joels är matt .

Ringarna är gjorda av vitt guld!


Utsikt över hela Seoul.. Det var mäktigt .
Där efter tog vi en taxi mot insadong och åt en fantastik middag ! 



Kan meddela att man inte behövde gå hungrig. Så gott! 
Jag är så lycklig just nu! Joel är bäst och jac älskar honom så mycket .. Det är så fantastiskt att få dela Korea o samtidigt förlova sig här...




Tidigare idag så var vi och besökte Hakjun på hans universitet och åt lunch. Det var mycket trevligt ! Vi käkade pasta carbonara med räkor och bacon i!


Efter det åkte vi till Seodeamun prison. Väldigt mäktigt att gå där. Mycket tortyr och hemskheter har hänt där under åren !
Det var inte direkt uppmuntrande att gå där! 


Detta var en typ av tortyr där fångarna fick hänga upp o ner o huvudet ner i en spann med vatten


En låda med vassa spikar som fångvaktarna skakade !



Här fick fångarna sitta för en psykisk tortyr


Här fick de stå i under många timmar




Mycket skit som hänt innanför dessa murar..


Här är den rastgård som de fick va på.


Många människor i små bås!



Minnesmärke.

Det har varit en dag med mycket innehåll!! Och en av de bästa dagarna i mitt liv!!



Puss och god natt alla mina vänner !!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: