Korearesa

Mitt liv, min framtid . Tankar o känslor

Tillbaka i seoul!

Kategori: Allmänt

Dagen började med att vi tog KTX (snabbtåget) som går i ca 305 km i timmen. Väl "hemma " så tvättade vi lite och jag o Joel bestämde oss för att äta lunch , de andra va inte så hungriga. Vi bestämde att vi skulle ses kl 17 på hotellet för att Hakjun skulle möta upp oss! Vi var nämligen inbjudna på skaldjursmiddag tillsammans med hans syster.

Innan det så gick jag o Joel ut i vårt närområde och kollad på lite saker vi kan tänka oss ta hem.
Det är som att alla spärrar hos Joel har lossnat . Han äter allt , han är med på bild.. Det är så kul att se att han trivs så bra. För mig är det så viktigt.



Så vi började vår resa till incheon som visade sig ta 1tim och 40 min, phu Det va lång tid men väl framme mötte vi hakjuns syster. Hon ville träffa oss för att vi varit så snälla mot Hakjun när han bodde i Sthlm. 

Vilken häftig resturang som vi kom till, stora akvarium med färska skaldjur och fiskar.


( den gula fisken är det vi åt som sashimi)


Mer om middagen, dels så ska vi säga att man sitter på golvet och äter för det mästa. I Korea så beställer man en huvudrätt och får in mellan 3 - 20 sidorätter.  Idag tror jag vi fick in 20!!
Och 4 huvudrätter.
Det var , räkor som var ångkokade, sashimi, nudelsoppa med musslor och hur mycket skaldjur som helst..

Blåmussla
Vita små musslor,
Ostron
Bläckfisk ( som rörde på sig)
Pilgrimsmussla.
Musselsnäcka ( såg ut som en snigel)
Plattfisk
Jätteräkor
Sjögurka ( såg ut som en stor snorkråka.)


Mmm och allt grillade man över öppen eld,


Berg av olika musslor



Grillade skaldjur som vi sedan doppade i olika såser. Det var mycket godare än jag trodde.


Detta var bara en del av de sidorätter som vi fick!



Detta köpte vi som efterrätt ! Mycket gott!!

Joel och jac testade även "levande bläckfisk"  och det va väldigt läskigt men det smakade inte så mycket .. Om ni vill se hur det såg ut se på min instagram. Korre17 heter jag där.

Nu är vi tillbaka på hotellet och är super mätta o trötta. Det blev en lång dag! Tempot är högt så nu tar vi sovmorgon i morgon. Klockan är 1 på natten här.



Kram o sov gott! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: