Korearesa

Mitt liv, min framtid . Tankar o känslor

Snabba bud!!

Kategori: Allmänt

Sådär då har vi varit o bambuskogen. Det var helt underbart ! Så vacker natur och underbar miljö..  Vi tog en lokalbuss för att ta oss till bambuskogen. Det tog ca 40 min. Och som vi har erfarenhet av så kör de som galningar här. De struntar helt i rödljus.. Eller om det är kö, de kör i alla fall .. 



Vid entrén , 



Så underbart..




Allé av bara bambu


Hittade en "ny" cyckel gjord av bambu.. 
Detta kan vara något för oss.


Sen gick vi vidare uppåt och möttes av denna fantastiska utsikt.



Min familj


Korea är så vacker, med vackra höstfärger.

Efter vårt besök så gick vi vidare för en lunch/middag


Så här många sidorätter får man när man beställer mat. Detta är gratis och man får fri påfyllning.


Detta var ångkokt ris i bambu från skogen.


Bambu som smakade kanon.
Joel åt torkade sardeller och tyckte det var det godaste . (Han börjar bli korean, en bättre än jag. Då han gillar stark mer än jag )
Det är så otroligt kul att få dela denna upplevelse med den person som jag älskar så mycket . Han får mig att stanna upp och njuta o får mig att hitta mig själv.. Tack älskling ..

Att sen få åka tillsammans med Birgitta , Moa,Linn och Albin det är ju helt otroligt . Vi har så mycket gemensamt och det är viktigt att få chansen att prata om saker som inte mina "svenska" vänner förstår.

Nu sitter vi på en buss till Busan där vi ska träffa Linns Biologiska mamma. Så vi är med för att stötta henne.
Vi ska även turista och se hur Busan ser ut. Det är så spännande att åka runt o se nya saker.

Men det tar på krafterna så sen ska det bli skönt att "bara " vara i seoul och göra vanliga turist saker.. Älskar seoul!! Träffa våra koreanska vänner, äta mat, kolla museum. 
Det vi är så överraskade över är att resorna  o boendet är billigt. 

Ni kanske undrar varför vi har så bråttom från varje plats är för att Linn har fått chansen att träffa sin biologiska mamma, och vi behöver vara tillbaka i seoul på ons då vi ska ut o äta med våra koreanska vänners syster. 


Birgitta, Moa och Linn! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: