Korearesa

Mitt liv, min framtid . Tankar o känslor

Ny äventyr med Koreanen :-)

Kategori:

Tjaba tjena hallå!!

Vilken dag det har varit .. För det första så vill jag berätta att min buddy är guld värd.. Hon fixar så mycket åt oss .. Vad har vi gjort idag ??
Jag vet inte vart jag ska börja.. Jo i morse kl 9 så hämtade min Buddy oss så vi kunde ta bussen mot DMZ .. Det tog ca1 timme sen bytte vi till tunnelbanan som tog ca 30 min .. När vi väl kommit fram så köpte vi biljetter som kostade 11700 won .. Sen tog vi ett tåg till gränsen :-) sen va det byta buss igen för att åka runt i DMZ .. Haha på stationen vid gränsen så är det ju såklart militärer :-) gissa om ögonen spärrades upp på mig . Alla i min grupp har partner så jag e ensam singel.. Men åter till ämnet . Där stod min prins i alla fall så sjukt söt .. Jag har ju såklart tagit bild bredvid honom.. Eller båda för det fanns två!!!


Nog om det . Väl inne på området så fick vi åka till den 3dj tunneln för att åka ner och spana in Nordkorea. Tunneln ner va 358 meter under jord . Vi åkte tåg ner . Man fick hålla in armar och ben och huvud .. Tyvärr hade jag inte med mig kameran där nere vi trodde inte att vi fick ..

Sen åkte bussen vidare till en utkiksplats där vi kunde se över till Nordkorea .. Hmm det verkar inte så dåligt :/) det va i alla fall grönt ..

Efter så åkte vi vidare till ett museum . Tydligen i Korea så är det alltid bråttom till allt så vi hann inte se så mycket som vi ville .. Men det va mycket intressant i alla fall. Jag börjar gilla historia mer och mer ..

Efter DMZ så åkte vi vidare till Seoul Tower. Vilken vacker utsikt . Det är inte så dyrt att göra saker i detta land. Vi åkte upp och det va väldigt vackert speciellt för att vi va där på kvällen . Helt otroligt :-) staden lös så fint med alla sina neonskyltar . Bilder kommer :)
Hur kommer det bli att komma hem ? Det e sjukt svårt att komma till rätt dygns rytm . I natt sov jag i te mer än kanske 4 timmar . Det är som att kroppen vet att det är dag . Jag hoppas på bättre inatt. Sen tror jag att alla intryck som man får under dagen gör det svårare .

Efter Seoul Tower så tog vi en taxi hem. Vi va 4 som delade och betalade à 10000 won totalt . För ca 30 min.. Det är ungefär lika mycket som man får betala för att stanna taxin hemma i Sverige .. Sen har vi insett att bensinen här nere kostar ca 1200 won det är inte mycket . Kanske 8 kr .. Tror jag flyttar hit bara för att få köra billigare . Sen kanske nackdelarna är fler .. Vad tror ni?


Imorgo. Är det Baseboll på schemat och det ska bli grymt kul att se på . Men innan dess så funderar vi på att shoppa lite till eller bara ta det lugnt en dag .. Inget e bestämt .. Jag ska kolla med de andra vad de vill göra. Jag kan ändå inte shoppa något för att jag e för bredaxlad.

Mer info kommer . Tro det eller ej jag längtar inte hem det e nog min första resa som jag gjort som jag inte känner saknad .. Det är en så skön känsla av att gå i ett land utan att bli utittad för att jag ser annorlunda ut. Visserligen e koreanerna smala och vita . Men det är inte det samma . Sen kan jag inte språket men tack och hej går bra att säga .

Men jag vill åka tillbaka till gränsen för att träffa min militär :-) han va så söt . Tur att kamera finns .

Nu ska jag gå och lägga mig jag har hört rykten om att vi ska gå ut imorgon och dricka lite öl .. Kan bli spännande med tanke på att ingen av oss tål alkohol.. - 1/3802596/images/2012/pic_502e609bddf2b33715000a7f.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/3802596/images/2012/pic_502e609bddf2b33715000a7f.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/3802596/images/2012/pic_502e60a0ddf2b33728000a61.jpg" class="image">

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Ingen tål alkohol, det låter som om det kommer spåra rejält! Ta med kameran :D hahah!
    Och du unna dig ett par sneekers, såg ju ut att finnas massor av olika färger! :D
    kan du förstå att du verkligen är i Korea?? Jag gör det nästan inte :)

    2012-08-18 | 11:34:22

Kommentera inlägget här: