Korearesa

Mitt liv, min framtid . Tankar o känslor

Reflektioner

Kategori:

Hej vänner !!
Igår va det sjukt jobbigt att hålla sig vaken . Men vi höll ut till hela 19 ... Sen vaknade jag klockan 2 i natt och ville gå upp.. Hmmmm det en liten omställning när man åker 7 timmar fram i tiden . Min Buddy är helt amazing ... Hon fixar allt åt oss . Imorgon ska jag träffa min fostermamma tillsammans med en som jobbar på SWS .. Jag är lite spänd men vet inte riktigt vad jag ska säga heller .. Hmm men det löser sig .. Jag ska även få lite papper med mig på min adoption för att jämföra med det jag har hemma .. Man vet ju aldrig vad de har.

Nu är klockan 18.30 och vi har nyss kommit hem från en shopping runda .. Vi mötte upp min Buddy i morse och åkte iväg till Jilsam :-) det är en marknad med sjukt mycket av allt , skor , kläder , mobilskal, smink, mat, you name it!!!!
Vi har även varit i ett shoppingcentrum som heter Coex .. Det va större än Skärholmen , där fanns allt även en litet museum, bio , mässa, parkeringshus som va ju helt sjukt stort ,jag hade gått vilse om jag hade haft min bil där. Dels va det så stort sen så är det ju i stort sett likadana bilar med samma färg som
Står där ...
Jag har inte shoppat något mer än lite souvenirer .. Det finns inte kläder i min storlek .. Detta är nog en kombo av mina breda axlar och tjocka mage..det ska det bli ändring på .. Den 1 sep börjar jag på ITRIM .. Jag ska nog tillägga att det är inga kläder som jag skulle köpa i alla fall .. Det e korta kjolar o korta shorts , magtröjor, så det e inget för mig .. Men jag har hittat SKOR !!! Haha det trodde NI inte va??
Jag och skor !!
Har dock inte köpt några ännu men imorgon ska vi åka igen för att shoppa lite mer ..

Vi gick in på ett museum i alla fall det handlade om kimchi.. Det är Koreas nationalrätt .. Så gott även om det e starkt .. Stark mat har ju inte varit min favorit ,. Men på 2 dagar har jag fått lära mig att gilla det, då koreansk mat är stark . Vi satt på lunchen idag och undrade vad koreaner skulle tycka om vår svenska mat . Så som , köttbullar , köttfärsås, kåldolmar, kalops . Rena rama barnmaten.
Nu tillbaka till museet, det va litet och den visade vilka olika typer det finns . Samt hur de gör det . Det kostade 3000 Egon att gå in ca 21 kr.. Inte dyrt i alla fall .. Kan ju säga att inget e dyrt . Vå åt lunch för 10000 won , ( 65:- )

Vi har även åkt tunnelbana . Det va en upplevelse .. Det e väldigt fint i dem och det e smart uttänkt . Inte dyrt heller vingar åkt ganska mycket och jag tror att det kostade 3500 won .. Sl borde lära sig av koreanerna .. Inga förseningar och fort går det ..

Nu ikväll ska vi ut och äta allihopa det e jag ,Albin, Elina , Emma , Birgitta och Linn . Vi är ett Litet gäng nu . Så kul att vara ihop med andra adopterade ..

Hmmmm vi e ju ut tittade i alla fall bara för att vi pratar ett annat språk . Men vi smälter in i mängden .. Jag tror att jag gått efter mina "vänner " ett antal gånger idag men sen har jag sett att det va fel människor . Så kan det gå . Jag ringde ensam om att ha gjort det .. Birgitta har också gjort det .
Sen sticker vi ut för att vi är så bruna ..

Nedan finner ni lite bilder från dagen ..

Kram saknar er !! Eller gör jag ??? Hmmmm lite kanske . Jag har det lite för bra här kan jag säga . Livet leker helt enkelt .. Man kanske ska flytta hit eller så! Vad tycker ni??



Kommentarer

  • Linda säger:

    Ser ut som du har det toppen Lisa!! Sköt om dig!
    Kram från Västerås

    Svar: Vad kul att du följer min blogg :-). Jag har det toppen vill inte åka hem
    korearesa.blogg.se

    2012-08-15 | 20:47:03
  • Börje säger:

    OM FU FLYTTAR DIT FLYGER JAG PERSONLIGEN DIT OCH HÄMTAR HEM DIG IGEN!! Hoppas du har det bäst, pussss!

    2012-08-16 | 14:21:09

Kommentera inlägget här: