Korearesa

Mitt liv, min framtid . Tankar o känslor

Första Inlägget

Kategori: Allmänt

Hej på er,

Nu startar uppladdningen för den största resan i mitt 25:åriga liv. Om mindre än 2 månader sitter jag på planet som ska ta mig tillbaka till mitt hemland. Vem vet jag kanske stannar ;-)

För er som inte vet vad detta är så är det en resa som Adoptionscentrum anordnar tillsammans med SWS ( Social Welfare Society) Det var bara en slump att jag fick syn på detta. Jag satt på jobbet och skulle kolla vad den infromationsansvarige hette för att ringa och sälja omvärldsbevakning. Men då såg jag detta och sökte, med inga förväntningar på att jag skulle komma med fick jag samtalet:
”Hej det är L.... från Adoptionscentrum du har blivit utavald för att åka till Sydkorea, du är en av 7 personer från Sverige. Ni behöver vara nere den 18 aug för att vara med på invigningen den 19 aug. Men ni har chansen att få bo på SWS vandrarhem 7 dagar innan eller 7 dagar efter. Vi startar nu en eftersökning av din biologiska mamma. Det är då bra att komma tidigare eller stanna efter programet för att få träffa henne.
Men va beredd på att hon kanske inte vill eller att vi inte hittar henne”

Oj oj vilken chock detta var jag ska åka till Korea, men nu va det bara att börja leta biljetter, efter mejlande mellan oss som ska åka så möter jag upp två på Helsingforsflygplats för att samåka till Korea.

I denna blogg kommer ni få följa med mig på resan men även tankar , funderingar innan och efter resan. Det kommer även att läggas in en del händelser som jag gör under sommaren.

// Lisa

Kommentarer

  • Nea säger:

    Toppen!
    Blir roligt att följa dig tjejen.
    kramis och lycka till!

    2012-06-20 | 10:47:25
  • Linda Nilsson säger:

    Ska bli så spännande att följa din resa Lisa! Stor kram från oss i Västerås

    2012-06-20 | 12:10:29
  • Lillian Pettersson säger:

    Blir kul att följa din sommar och även resan till Korea! Hoppas du får en spännande och innehållsrik resa, Lisa. Kramar från Ulf o Lillian

    2012-06-20 | 15:53:48

Kommentera inlägget här: